Veckans miljöbov vecka 11

Äntligen har mitt privatspanande gett resultat och jag kan nu utnämna en miljöbov. Igår när jag jobbade med projektarbetet behövde jag hjälp med att mäta hur mycket ström en stationär dator drar. Min hjälp fanns uppe på fyran och jag fann en kille som satt och spelade vid sin stationära dator. Samtidigt hade han igång en bärbar dator där han "skrev" på sitt Samhällkunskapsarbete. Ojojoj, vad omiljövänligt. Inte nog med att han hade igång sin 200wattssdator, han hade dusstom en till. Skäms på dig, Tobias Nilsson. En dator i taget kan väl räcka? Plugga effektivt istället så kan du sedan spela ditt dataspel.

åokj


Kommentarer
Postat av: Rättelse

200w på tobbes dator räcker inte... jag skulle gissa på MINST 500w ;)

2011-03-23 @ 18:49:04
Postat av: Anna

Rättaren: Jag har mätt med kilowattmätare och jag vill nog påstå att mätningen är ganska exakt!

2011-03-23 @ 21:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0