Klimatkommissarien gallskriker

Lite tidigare idag var jag nere i tvättstugan för att slänga in tvätt och i stort sett fylla två maskiner. När jag öppnade och tog ut föregående tvättares tvätt ur tvättmaskin nummer två blev jag väldigt förvånad. Där inne ligger 1(en!) rödrutig skjorta och 2(två!) stycken manliga underklädesplagg. Jag blev nästan förskräckt! Hur kan man tvätta 3(tre!) plagg i en tvätt?
En tvätt kräver ungefär lika mycket energi oavsett om den är full eller inte. Att tvätta tre plagg är således bara okej om man spelat mossrugby. Knappt ens då faktiskt, man kan faktiskt samköra. Hade jag bara vetat vem som lagt in den här otroligt stora tvätten så hade jag haft en solklar veckans miljöbov.Tyvärr har vi anonyma tvättar.  Istället får jag möja mig med en liten ilsken kommentar här. Funderar även på en arg lapp på anslagstavlan.
För övrigt kan jag upplysa denna tvättare om att rött går utmärkt att tvätta tillsammans med andra mörka färger, t ex blått, svart och brunt.


,lkhnb

Såhär full var min maskin. Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0