Veckans miljöbov 6

Ni har väntat, ni har längtat, ni har desperat klickat på uppdatera (tro mig, jag har siffrorna!) Nu är det äntligen dags för veckans miljöbov att träda fram!
Innan detta stora avslöjande vill jag be om ursäkt för den kassa uppdateringen den senaste veckan. Det är inte okej alls. Jag lovar att bättra mig, det är ju faktiskt jul och då ska man vara snäll har jag hört.
Vidare till veckans skurk. Denna miljöbov har ett beteende som är fruktansvärt onödigt. Han erkände alldeles själv att han inte brukade stänga av datorn på nätterna. Anledningen? Det är alldeles för jobbigt, tyckte veckans miljöbov(veckans latmask?)
Att låta olika tekniska apparater vara igång på standby är ett allt vanligare fenomen. Detta bör uppmärksammas och därför går veckans titel till Nicke Delin. Shame on you!


Glöm förresten inte bort att sortera ut ert matavfall. Från och med denna vecka finns ett speciellt kärl att slänga de bruna påsarna i!
Over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns faktiskt flera anledningar till att ha datorn på under natten. Till exempel kan du ladda ner 2-3 filmer under natten, det spara 3 mil om man jämför med att åka ner till Karlshamn och hyra dem.



Skulle mer vilja kalla honom Miljöhjälte för sitt bensinsparande och nytänk!

2010-11-29 @ 23:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0