Dålig bloggerska

Jag är nog ingen potentiell storbloggare. Eftersom mycket annat varit på gång under hela förra veckan har bloggen blivit lidande. Jag får nog prioritera bättre om det ska bli något av det här projektet. Någon miljöbov blev det inte heller förra veckan, vilket jag kan skylla på bristande tips. Hittade helt enkelt ingen passande kandidat. Påpekas kan dock att Matilda Stensson spottade ut sitt tuggummi i naturen i tisdags. Inte alls okej.
Jag har under slutet av veckan varit i Stockholm och lyssnat på en hel massa intressanta föreläsningar. Flera av dem har berört miljöämnet och jag har fått en lite starka känsla av att detta kanske är ett lösbart problem trots allt. Det finns mycket intressant pågående forskning inom området energifrågan och miljö. Problemet är bara att det är så mycket enklare att mötas på halva vägen. Om alla i vårt land arbetar för att minska sin energiförbrukning och sina farliga utsläpp så har vi kommit en bit på vägen. Genom den nya teknik och de nya idéer som tas fram kan man sedan möta upp och få en slutlig lösning på jordens problem. Men om vi fortsätter som vi gör nu kommer det bli mycket svårare att hitta alternativ till de energikällor vi har idag. Det är lättare att ersätta femtio kolkraftverk än hundra, det säger sig nästan själv.
Hela veckan är det hårdjobb med PAt som står på programmet så titta in snart igen så lovar jag uppdateringar!

kjg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0