Slöseri

Jag är helt klart ett jagat byte. I alla fall om man tittar i brevlådan. Den senaste tiden har det, flera gånger i veckan, dykt upp en ny katalog. Senast i raden är Jönköpings Tekniska Högskola, som vill att jag ska flytta dit och börja plugga. En tjusig tryckt katalog med information om allt de erbjuder har de skickat. Att jag inte har har haft eller kommer att ha en minsta tanke på att flytta dit spelar tydligen ingen roll. Allting handlar om att locka nya studenter. Och vem förlorar på det? Jo, miljön. Såklart. Jag är bara en av de tusentals NV-elever som tar studenten till våren. Om alla fått en lika stor hög med kataloger som jag så innebär det många träd som fått offras för att jag ska kunna bläddra igenom och inse att jag inte är intresserad.
Det var flera år sedan nymodigheten internet uppfanns. Vill jag veta någonting om en utbildning så kan jag nog hitta det jag behöver där.
Sluta jaga mig!

Kommentarer
Postat av: miljömedveten

Och trots detta konsanterande så delar du ut papperslappar till din enkätundersökning, jag hoppas du återvinner svaren annars får du sätta dig själv som veckans miljöbov. Många företagsenkäter går ut via internetforum och mail. Men jag antar att du har tänkt igenom ditt val av enkät behandling noga.



Må gott.

2011-01-23 @ 20:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0