Veckans miljöbov, 2011-1

Jag har gått och blivit en sopspion. Och tur är väl det, för det var genom denna nya (o)vana jag upptäckte veckans miljöbov. Jag skulle i all välmening skrapa av min tallrik efter maten hos boven, och då gjorde jag en fasanfull upptäckt. Bakom lukan fanns en hink. Den innehöll det mesta. Allt från matrester till konservburkar. KONSERVBURKAR? Sist jag kollade var de gjorda av metall, en resurs som inte finns i obegränsad mängd. Att slänga en sådan bland resten av skräpet är extremt onödigt och väldigt miljöovänligt. Eftersom aluminium dessutom är 100 procent återvinningsbart så är personlig lathet ingen bra anledning för att inte sortera. Fy skäms, Marielle Andersson. Hoppas du drunknar i dina egna sopor.

lojm''p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0